10 sposobów na pozostanie przebudzonym

żółtaczka dla dzieci żółtaczka fizjologiczna bywa bardzo groźna
  1. Najlepszym sposobem na walkę z dzienną sennością jest (co oczywiste) dobry sen. Najczęstszą przyczyną senności pozostają wciąż problemy ze snem. Przeciętny dorosły potrzebuje około 8 godzin snu, choć liczba ta może wahać się w zależności od człowieka.

  2. Jeżeli musisz utrzymywać uwagę przez dłuższy czas szybko zauważysz, że dużo łatwiej popełniasz wtedy błędy. By zmniejszyć ilość pomyłek powinieneś pomyśleć o przerwach. Pozwolą one na szybką regenerację utraconych sił.

  3. Kofeina to efektywny i tani sposób na zwiększenie możlwości twojego mózgu. Kawa, czekolada i napoje energetyzujące to niezwykle popularne w naszej kulturze stymulanty. Jak ze wszystkim z kawą także należy uważać – jej nadużywanie prowadzi do zwiększenia tempa bicia serca, zdenerwowania i bólów głowy.

  4. Jeżeli mamy problemy z pozostaniem przytomnym przez dłuższy czas, zmiany w naszym rozkładzie dnia pomogą nam odzyskać dawny wigor. Prócz częstych przerw nasz umysł lepiej funkcjonuje także wtedy, gdy stosujemy płodozmian.

  5. Wizyty na dworze mogą nam pomóc w utrzymaniu naszej uwagi. Dzienne światło i świeże powietrze znakomicie oddziaływują na nasze zdrowie i pozwalają nam zachować uwagę przez dłuższy czas.

  6. Kolejne rozwiązanie naszych problemów to krótka drzemka. Ludzie pracujący w różnych kulturach (także europejskich) w swoich planach dnia ujmują zwykle krótkie przerwy przeznaczone na posiłki i wypoczynek.

  7. Jedzenie zawierające kofeinę i cukier dostarczy ci energii tak potrzebnej w codziennej pracy. Uważaj jednak na to, co jesz – zbyt duże porcje sprawią, że szybko przybierzesz na wadze!

  8. Chce nam się spać zwykle wtedy, gdy większość czasu spędzamy nieruchomo w pozycji siedzącej. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, by osoba będąca na spacerze lub uprawiająca jakiś sport narzekała na to, że chce jej się spać.

  9. Z pewnością zauważyłeś już, że ciepłe otoczenie negatywnie wpływa na twoją koncentrację i sprawia, że znacznie trudniej jest utrzymać uwagę. Obniżenie temperatury otoczenia (lub jego zmiana) z pewnością pomogą ci w wykonywaniu codziennych czynności.

  10. Jeżeli sam nie możesz poradzić sobie ze swoim problemem, możesz zapytać swojego lekarza o zdanie. Nigdy nie kupuj lekarstw z podejrzanych źródeł! Staraj się także przestrzegać dawek przepisanych przez twojego doktora – leki pobudzające zwykle zmieniają gospodarkę energetyczną całego organizmu, stąd ich nadużywanie może mieć tragiczne konsekwencje.

Wyszukane przez:

  • swietny sen
© 2018 Dobry sen. Wszystkie prawa zastrzeżone.